Moniek van Marle  administraties en belastingen

 

Werkwijze

Voordat onze samenwerking begint plannen we een vrijblijvend eerste kennismakingsgesprek in. We bespreken je behoeftes en verwachtingen, wat je plannen zijn voor je onderneming, en hoe je financiële en fiscale positie er nu uit ziet. Daarnaast maken we een planning voor de werkzaamheden die ik voor je ga verrichten.

Omdat ik ervaring heb met veel boekhoudprogramma's hoef je bij mij niet over te stappen op een ander pakket of een andere manier van verwerken. Ik sluit me aan bij wat het best en meest efficiënt voor jou werkt. Het kan natuurlijk wel zijn dat ik aan de hand van jouw wensen een ander pakket adviseer omdat dat beter bij je past. Ik help je dan bij de overstap naar een ander boekhoudpakket en begeleid je bij de opstartfase.

Het eerste gesprek plan ik het liefst op jouw kantoor of werkruimte in, zodat ik gelijk een gevoel krijg bij jouw onderneming, werkwijze en doelen.

Ik vind een informele relatie met korte communicatielijnen belangrijk. Naast bellen en mailen kun je daarom ook je tussentijdse vragen via WhatsApp naar mij sturen.

Ik vraag voor al mijn klanten standaard uitstel aan bij de Belastingdienst. Dit betekent dat we extra tijd hebben voordat de aangifte inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelastingen ingediend moeten zijn.

Ik werk vooral voor zzp-ers en kleine samenwerkingsverbanden. Ik bied geen vaste prijspakketten aan maar we maken van tevoren duidelijke prijsafspraken voor mijn werkzaamheden. Een zzp-er die zelf de administratie verwerkt betaalt bij mij gemiddeld € 500,- per jaar voor de controle, fiscale aangiftes, tussentijds contact en de jaarlijkse bespreking. Wanneer ik ook de administratie voor je verwerk kost dit gemiddeld € 250,- extra per jaar, afhankelijk van de grootte van je administratie.